Intro

Totul a inceput cu trei personaje pasionate de fotbal (si de sport in general), care traiesc in mod absurd in America, unde fotbalul se joaca cu mana, si jocul cu piciorul se numeste soccer. Cei trei, plictisiti de articolele imbecile de tip tabloid care le ocupa, precum o placere bolnava, orele de serviciu, s-au gindit (complet rupti de realitate, bineinteles) ca se pricep la fenomen si ca pot scrie mai bine decit multi dintre angajatii acelor publicatii.

Jun 27, 2010

FIFA, you're a fucking disgrace!

Cristian Vimer, Brooklyn, 27 iunie 2010


Scriu acest articol inca furios dupa ce s-a intimplat in meciul Anglia-Germania, poate suna mult prea radical, dar sper ca sunt in asentimentul tuturor celor care iubesc acest sport (si mai ales al celor care il urmaresc cu atentie nu numai o data la patru ani). FIFA, esti o rusine! Sepp Blatter, ti-ai batut joc de noi prea mult! Am stat si am inghitit ca prostii pina acum, dar de data asta este prea mult! Am injurat in surdina cind ai decis sa aduci Mondialele la capatul lumii pentru globalizarea ta de doi lei. Am dat sonorul mai incet ca sa nu mai auzim zumzaitul imbecil al trompetelor alea de plastic chinezesti care sunt "parte din cultura sudafricana", dar am urmarit mai departe.



Am acceptat injurind in surdina sa se joace cu o minge tare ca o piatra, cu care n-ar juca nici copiii pe maidan, introdusa in "spiritul jocului" pentru a-ti batea joc de portari cu suturi cu siretul la coltul scurt si cu traiectorii care sfideaza legile fizicii (planul bineinteles ca nu a functionat, mingea fiind greu de controlat si de jucatori, nu numai de portari, care ar fi trebuit sa fie singurii sacrificati). Am acceptat sa se joace in frig, ploaie, la altitudine, am fi acceptat sa se introduca si iazuri cu crocodili in fata portii, pentru cresterea suspansului. Am acceptat sa vedem arbitri din Mali si alte natiuni cu fotbal avansat, care, in numele aceleiasi globalizari, si-au batut joc de meciuri si de munca jucatorilor si antrenorilor. Am acceptat o gramada de mizerii pina acum.


Dar de data aceasta s-a intrecut masura! Nu mai putem accepta sa vedem un singur gol cum a fost cel al lui Lampard de azi anulat de niste arbitri idioti si orbi lipsiti de un minim acces la tehnologie, o minge care a depasit cu un metru linia portii, pe care ar fi vazut-o la televizor orice bunic cu cataracta la ambii ochi. Nu aveti nici o scuza, nu tehnologia va distruge fotbalul, ci voi, cei care refuzati cu nesimtire sa introduceti orice fel de reluari video sau senzori de linia portii, dar acceptati sa va bateti joc de munca oamenilor si de spectacolul fotbalistic cu mingi strimbe, conditii de joc precare, si arbitraje retardate.


Conducatori ai fotbalului mondial, v-ati batut destul joc de toata lumea pina acum, cred ca a venit timpul sa va retrageti si sa lasati locul unor profesionisti care sa inteleaga acest joc si sa isi dea seama ca asa nu se mai poate! Fuck you, FIFA, Fuck you, Sepp Blatter, and, while on the same page, Fuck UEFA, too! (sa nu incep sa discut si de UEFA si arbitrajul la ordin din Champions League). Atit am avut de spus!


PS1: O precizare: desi am sustinut echipa Angliei la acest meci, si am fost, dupa cum se poate vedea mai sus, indignat de golul anulat, recunosc cinstit ca Anglia nu ar fi meritat sa cistige acest meci, cu o aparare in care Baciu si Rada de la Steaua ar fi fost de zece ori mai buni ca marele Terry si paraliticul Upson, iar Maftei i-ar fi scuipat seminte in cap lui Glen Johnson. Felicitari, Germania, aveti o echipa frumoasa - mare diferenta fata de plictisitoarele echipe de la precedentele campionate, imi pare rau ca FIFA si-a batut joc si de voi cu aceasta decizie imbecila, acum, chiar daca veti cistiga finala, veti avea aceasta umbra peste palmares, pentru ceva de care nu sunteti cu nimic vinovati; cred ca ati fi cistigat oricum.


PS2: Ca sa mi se dea parca apa la moara, a venit si golul Argentinei in meciul cu Mexicul, dintr-un offside de doi metri. Scena de dupa gol mi s-a parut de un ridicol perfect - jucatorii Mexicului il inconjurasera pe Rosetti si ii aratau ecranul din tribuna iar el refuza ostentativ sa se uite in sus. A avut ocazia sa fie primul care foloseste tehnologia video, si putea sa faca pe prostul, ca s-ar fi razgindit, dar a decis ca postul lui e mai important decit sa faca dreptate. Tipic.


PS3: Incredibil! Iata aici articolul de pe site-ul FIFA despre cele doua meciuri de astazi, iar aici gasiti rezumatul video al meciului Anglia-Germania. Se pare ca ne-am inselat si greselile de arbitraj n-au existat, altfel probabil ca le mentionau, nu?


32 comments:

  1. Bine punctat! niste nenorociti domne, isi bat joc de noi. Ce rost are sa mai comentam cum a jucat unu' si altu' cand astia fac ce vor cu sportul asta...
    Am un mare sictir fata de acest asa-zis campionat mondial. Traisca liga lu mitica, fara vuvuzele, jabulani. Citez, de la amicul (si maestrul) Alex C. "pana si ionica serea, platit ori de nemti ori de tata jean, ar fi acordat golul ala...Ar fi ciupit el cumva, mult mai finutz, spre final". Huo fifa! sa va stea in gat vuvuzelele..

    ReplyDelete
  2. Danut Lupu27/6/10 15:32

    Am tinut cu Germania in acest meci pentru ca au un joc ce m-a impresionat chiar de la meciul cu Australia. Ozil.. ce jucator.In momentul in care nu au dat golul Angliei, mi-am amintit de Anglia Germania in 66 in finala, cind Angliei i s-a dat un gol care nu a fost...Ce ironic!
    Germania are un joc incantator si a meritat sa castige. Din pacate vor intalni alta favorita de a mea, Argentina.

    Arbitrajul e ffff slab. Propun sa introduca reluari pentru ca e deja penibil ce se intampla: Sua 2 goluri anulate, Brazilia gol in urma a 2 henturi, Australia penalty si eliminare cind nu a fost hent, si acum Mexic a primit gol din offisde.

    ReplyDelete
  3. Anonymous27/6/10 17:31

    Bine grait, Mr Vimer.
    cav

    ReplyDelete
  4. @ danut lupu: ironic, intr-adevar, dar asta nu scuza decizia arbitrului. Golul asta a fost mult mai clar decit cel de la finala din 66, plus ca atunci nu prea se puteau folosi reluarile video.

    ReplyDelete
  5. @bogdan: traiasca liga lui mitica si generatia de Malț!....daca nu joaca nimic nu te pot enerva:)

    ReplyDelete
  6. Danut Lupu27/6/10 20:44

    @Cristian Vimer: E clar ca arbitrul nu a vazut golul.Din cite am inteles, tusierul nu era bine plasat si nu l-a vazut. Pare perfect plauzibil mai ales ca a totul a durat o fractiune de secunda. Pacat, ar fi relansat jocul insa in final tot Germania cred ca ar fi castigat.

    ReplyDelete
  7. Arbitrajul nu a fost slab, ci erorile au fost cauzate de faptul ca nu era omeneste posibil sa ia decizia corecta (mai ales in meciul Angliei). De aceea trebuie introdusa tehnologia in fotbal. Daca ar fi doar arbitrajul prost, e simplu, bagam alti arbitrii.
    Argumentul FIFA ca tehnologia nu are loc in fotbal e BS: tehnologia e peste tot, nu ne putem separa de ea. Ar fi intelept ca FIFA sa inteleaga asta si sa foloseasca tehnologia. De ex, ma intreb daca au dat vreodata afara un arbitru care are vederea mai buna de 20/20 (prin operatie) sau are lentile de contact? Asta nu e tot tehnologie? Sau de le ii lasa cu tricouri "moisture wicking", de ce nu bumbac traditional? si putem abera la infinit asa...
    Si argumentul ca se intrerupe jocul e BS de asemenea: si acum se intrerupe pentru proteste.

    ReplyDelete
  8. @ Danut Lupu: N-am spus ca arbitrul ar fi furat in cazul asta, nu cred ca era nebun sa fure cu ceva atit de flagrant. Cu atit mai importanta devine introducerea tehnologiei video, ca sa nu se mai faca nici arbitrii astia de cacao.

    ReplyDelete
  9. Si am scris ca Germania a fost mai buna, de-aia imi si pare rau ca vor avea intotdeauna asterisc-ul cu golul lui Lampard linga performanta lor de la Mondiale, desi nu a fost vina lor.

    ReplyDelete
  10. @ Dan Tecuci: Ai perfecta dreptate - argumentul "puristilor" de la FIFA cu tehnologia care distruge frumusetea fotbalului e BS. Oare sistemul de comunicare radio intre arbitrul de centru si tusieri nu e tehnologie? Si corect, ar fi durat mult mai putin sa se vada reluarea video decit protestele jucatorilor.

    ReplyDelete
  11. Anonymous27/6/10 21:17

    Am observat si eu de pe site-ul fifa.com ca nu spune absolut nimic depre cele doua faze. Si nici in reluarile video. Incredibil. Cit mai putem rabda sa ne spele creierele?

    ReplyDelete
  12. Anonymous27/6/10 22:33

    doamne,ce articol, pur si simplu mai lasat fara cuvinte, cum poti sa gandesti asa?! te-as intelege daca te-ai manifesta in felul asta comentand despre ce e in tara noastra draga. Eu cred ca vii de pe alta planeta cum poti sa acuzi FIFA ca a organizat competitia in Africa, ti-n sa cred ca vii de pe marte, cat inteligenta ti-ar trebui sa iti dai seama care a fost scopu organizari C.M in Africa de S. pfff si mai scrii si articole. nu mai are rost sa comentez. oricum bafta in continoare,si un sfat mai relax,si scrie cu creieru nu cu.

    ReplyDelete
  13. Hehe, iata ca avem si primul comentariu negativ, inseamna ca ne citeste cineva... Intrebare: de ce a organizat FIFA competitia in Africa?

    ReplyDelete
  14. Danut Lupu27/6/10 22:56

    @Cristian Vimer :E evident ca nu a fost furaciune. Sint pentru introducerea tehnologiei insa trebuie specificat exact cum si unde se poate folosi pentru ca s-ar putea sa fragmenteze/intrerupe jocul foarte mult: de exemplu, o putem folosi la cartonase si faulturi, la acordare penalty-uri, cornere etc. Unde tragem linia?

    ReplyDelete
  15. hehe, as zice chiar ca e totusi postelnicu deghizat in babutza sfatoasa :) Apropo, te rog sa iei aminte la sfat, da? vezi cu ce scrii data viitoare, desi cu creieru e greu sa scrii propriu zis, dar incearca...

    ReplyDelete
  16. Ideea e foarte simpla:
    Introducerea probei video ar rezolva cateva faze minore gen alea de ieri dar ar crea o debandada totala in timpul meciului. Imaginati-va ca orice faza "la limita" va necesita reluari, caci deh... asa-i omul, vrea sa se convinga ca a fost/n-a fost.

    Pana la urma e un joc, dar lumea a uitat de mult asta. Banii au distrus fotbalul, nu Blatter, nu refuzul lui de a baga cacatul ala de proba video. Majoritatea trompetelor care fac scandal sunt pariorii care-si pierd mintile si banii ca prostii imbogatind niste baieti destepti.

    Proba video va fi cea care va omori fotbalul. Totul va deveni absolut stupid. Nu tu simulre, nu trucuri sa pacalesti, nu tu nimic. Pana la urma astea faceau JOCUL de fotbal atragator. Atunci, veti vedea 22 de oi alergand o minge in stil robotizat.

    ReplyDelete
  17. Anonymous28/6/10 01:50

    CM s-a organizat in Africa pentru ca sustinerea lui se face prin rotatie. Europa/Asia/Africa/America de Nord/America de Sud si e posibil candva si in Australia. Ce ti se pare asa deplasat? Nu e vina lui Blatter ca tu esti roman si n-ai bani sa treci strada.

    ReplyDelete
  18. @eu, ceea ce va distruge fotbalul este hotia si/sau incompetenta arbitrilor; de ce ar munci cineva sa exceleze la orice, stiind ca rezultatele vor depinde nu de talent si efort, ci de cum i se scoala unei nulitati de arbitru? sau tusier? sau cum e comandat de sus? iar parerea mea este ca nu trucurile sau simularile pe care le adori atat de mult fac fotbalul frumos, ci fazele de joc frumoase cu adevarat; tu preferi "mana lui Dumnezeu"; eu prefer al doilea gol al lui Maradona in acelasi meci

    ReplyDelete
  19. @anonim: ignor rautatea gratuita din comentariul tau, probabil este rezultatul unei frustrari provenite din alte cauze si nu am timp si chef de psihoanaliza la ora asta

    in schimb, argumentul cu rotatia este subtire; doar pentru ca vor neaparat sa tina CM in Africa nu inseamna ca trebuie sa aleaga o tara unde e frig, criminalitatea se zbate din rasputeri sa ramana pe primul loc in ierarhia mondiala, etc. puteau sa tina CM la Darfur daca tot voiam sa acceptam rotatia de dragul rotatiei

    ReplyDelete
  20. iar pentru decizia "arbitrului" Rosetti care a validat golul Argentinei impotriva Mexicului (luand decizia sa evite sa se uite la monitoarele care aratau clar offside-ul), trebuie sa-i multumim lui FIFA mai intai, iar apoi federatiei de fotbal egiptene, care a depus plangere anul trecut tocmai pentru faptul ca echipa de arbitraj s-a folosit de probele video ca sa ia o decizie corecta

    ReplyDelete
  21. @ eu

    Sunt de parere ca ar fi foarte simplu si eficient sa se introduca proba video.
    N-ai fi deloc stufos, cum iti imaginezi.
    Cate faze de alea rele de tot, care necesita vizualizarea reluarilor, sunt pe meci?
    2,3,4, poate 5 pe meci. Nu mai mult.
    S-ar pierde in total 5 minute pentru a se da fiecare faza de 3 ori in reluare, pe mariginea terenului, intr-o cabina speciala ori pe monitorul stadionului.

    Dar ai avea ca beneficiu coretitudinea. Insa unii ar pierde posibilitatea de a face aranjamente, altii care dezbat in presa scrisa si audio-vizuala zile intregi cate-o faza ar ramane fara paine etc.

    SUNT INTERESE.

    Dar bine pentru sport ar fi excelent, insa, ups, fotbalul nu mai e de mult un sport. Ci o afacere, dupa cum stim cu totii si o ignoram, asa de placerea discutiei.
    Toate bune si HUO! :P

    ReplyDelete
  22. Winston Wolf28/6/10 02:29

    Salut,

    As vrea sa-i rog pe prietenii care traiesc in US, poate chiar pe fiecare, daca au chef, sau intr-un articol, sa ne explice putin cum se desfasoara lucrurile cu arbitrajul si cu reinterpretarea deciziilor conform reluarilor video in cele 4 ligi profesioniste din America de Nord. Multumesc

    ReplyDelete
  23. camionagiu28/6/10 02:31

    Era sa uit: baieti, puneti widgetul ala cu ULTIMELE COMENTARII, ca pe un blog dedicat fotbalului e obligatoriu sa se urmareasca usor discutiile.

    ReplyDelete
  24. Este clar ca prestatia arbitrilor de la c.m.2010 a lasat mult de dorit ,dar trebuie sa ne referim si la calitatea jocului.Dupa meciurile vizionate pana in aceasta faza a competitiei pot sa conchid ca am avut parte de un mondial slab cu:meciuri plictisitoare,jucatori lipsiti de motivatie si de viziune,arbitri de pe alta planeta si daca mai adaugam si zornaitul insuportabil al vuvuzelelor vom obtine un fiasco garantat.
    Eu chiar am asteptat cu nerabdare acest mondial,dar din pacate este o dezamagire crunta.Sper sa se schimbe ceva in fazele superioare.

    ReplyDelete
  25. @winston; acum am scris un articol legat de reluarile video si re-interpretarea deciziilor in SUA. sper sa fie suficient de detaliat. pentru mai multe detalii, va stam la dispozitie!

    ReplyDelete
  26. Danut Lupu28/6/10 08:39

    Subscriu la cele scrise de Camionagiu. Widgetul cu ultimele comentarii trebuie adaugat.

    ReplyDelete
  27. Danut Lupu28/6/10 13:37

    Multumiri pentru adaugarea widget-ului. Am inca o sugestie: pe langa numele comentatorului, se poate adauga si titlul articolului comentat?

    Merci.

    ReplyDelete
  28. Multumesc pentru idee. Nu merge widget-ul asta cu numele articolului, mai caut altul.

    ReplyDelete
  29. Anonymous29/6/10 00:21

    @TheVidra,
    Ma omule intelege , Campionatul Mondial nu este campionatul european,asiatic, american, african...pur si simplu este deci al tuturor continentelor si al tuturor tarilor, iar tinand cont ca, Africa de S. apartine planetei TERRA, nu vad motivu de ce na-r putea organiza un turneu de asa anvergura, a indeplinit toate cerintele, argumentele tale cum ca ar fi o tara cu criminalitate ridicata, (aia cu clima rece ma face sa rad ), nu s-a observat in acest C.M. , deci de aici am putea si deduce care a fost unu din scopurile organizari pe acest misterios continent Africa, sa ne arate ca oaia nu e asa neagra cum pare ea, si lasand la oparte defectele mai mici sau mai mari ,acesta este al doilea continent ca mărime de pe Terra şi cel mai populat după Asia. Si aici ca si oriunde exista si bune si rele .Deci scopu, daca nut e-ai prins este o mana intinsa de ajutor, cel putin asa vad eu lucrurile.
    Alt anonim

    ReplyDelete
  30. Felicitari, AM INVINS! un castig important de imagine pentru fotbalvvv.om
    http://camionagiu.blogspot.com/2010/06/presat-de-blogul-romanesc-fotbalvvvcom.html

    ReplyDelete
  31. Nicolae Petre Mihai1/7/10 10:39

    EU, daca pentru tine simularile si trucurile fac farmecul fotbalului, atunci imi este mila de tine. Eu credeam ca farmecul fotbalului consta in goluri frumoase, driblinguri de te ia ameteala, combinatii spectaculoase, dar poate ca ma insel eu si nu stiu nimic. Poate ca ai dreptate si fotbalul consta in trucuri, teatru si simulari.

    ReplyDelete